ලංකාවේ ඉපැරිණිමවූ වෙබ් අඩවියක් වන ලංකානිව්ස් වෙතට ආ ඔබ සාදරයෙන් පිිළිගනිමු...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
ලංකානිව්ස්. Powered by Blogger.

Translate

ඔබගේ දැන්වීම්

ඔබගේ දැන්වීම්
ඔබගේ වෙළඳ දැන්වීමට LANKANEWS තුළින් ඉඩක්...සීමිත සහ වටිනා අවස්ථාවක්...දැන්ම අපට ලියන්න[email protected]

Sinhala News Site

BannerFans.com

ඔබගේ ලුහුඬු දැන්වීම් නොමිළේ

BannerFans.com

ලංකානිව්ස්

ලක් පුවත්

අපගේ මතකය අතරින් BannerFans.com

ජනප්‍රිය ලිපි එකතුව

Monday, September 4, 2017

ධර්මවිනය අනුව යළි ඇතිකළ නොහැකි ලාංකේය භික්ෂුණී පැවිද්ද

2017.06.07 දින දිවයින බුදු මඟ පුවත්පතේ පළ වූ මහාචාර්ය චන්දිම විජේබණ්ඩාර විසින් රචිත භික්ෂූන් නැතිව සසුන අංග සම්පූර්ණ නොවේ මැයෙන් වූ ලිපියට පිළිතරකි. ලිපිය ආරම්භයේදීම මහාචාර්ය චන්දිම විජේබණ්ඩාර සසුන යන්න නිර්වචනය කිරීම වරද්දාගෙන ඇත. සසුන නම් පණිවිඩයයි. ඒ අනුව බුදු සසුන නම් බුදුන් වහන්සේගේ ඉගැන්වීම්ය. පාලි ත්‍රිපිටකය ථේරවාදී සම්ප්‍රදාය අනුව බුදුරදුන්ගේ ඉගැන්වීම් වාර්තා වන මූලාශය වශයෙන් මෙරටේ ථේරවාදීහු සලකති. සසුන යන්නට අද බහුලව අව-භාවිතා වන භික්ෂු හා භික්ෂුණී බෞද්ධ සංකේත ඈදාගෙන වරද්දවා අර්ථකථනය කර පාඨක සමාජය නොමඟයෑවීමට තැතක් දරා ඇති අන්දම පිළිබඳව පළමුව කණගාටුවට පත් වෙමි. ඔහු ලිපියෙන් කීමට අදහස් කර ඇත්තේ භික්ෂූණී පැවිද්ද පිළිබඳව බව එහි අන්තර්ගතය අනුව පැහැදිලිය. ඔහු ප්‍රකාශකළ කරුණු ධර්මවිනයානූකූලව සාවද්‍ය කරුණුය. පාලි හා ත්‍රිපිටක දහම පිළිබඳව ප්‍රමාණික මහාචාර්යවරයෙක් හා ශ්‍රී ජයවර්ධනපුර විශ්වවිද්‍යාලයේ හිටපු උපකුලපතිවරයෙකු ලෙස එතුමා සිය ලිපිය පුරා විස්තර කර ඇති කරුණු ධම්මවිනය විරෝධී බව ත්‍රිපිටකයට අනුව ශාස්ත්‍රීයව හා සාධිකාරිව නිස්සරණාධ්‍යාශයෙන් කාරුණිකව පෙන්වාදීමට කැමැත්තෙමි.

ලෑලි මඩුවක අසරණව සිටින වියපත් අක්‌කයි මල්ලියි ඔබේ පිහිට අයදිති

වසර හතක පමණ කාලයක සිට අංශභාග රෝගයෙන් පෙළෙන සිය වයෝවෘද්ධ සහෝදරයාද රැක බලා ගනිමින් ඉතා අසරණ දිවියක්‌ ගත කරන වයෝවෘද්ධ කාන්තාවක පසුගිය දිනක දෙවිනුවර පූජා භූමිය ඉදිරිපස බිම් කඩකදී අපට මුණ ගැසිණි. ලෑලි වලින් අටවා ගත් කුඩා මඩුවක්‌ සහිත නිවසක වසර 20 ක්‌ තිස්‌සේ ඔවුහු වාසය කරති. දෙවිනුවර පූජා භූමියට ඉදිරිපස මාතර තංගල්ල පාරේ වම්පස ඔවුන් ගේ ලෑලි ගැසූ කුඩා නිවස පිහිටා ඇත. වයෝවෘද්ධ සහෝදරයා සහ සහෝදරිය වෙසෙන්නේ මෙම කුඩා ලෑලි මඩුවෙහි වන අතර ඔවුන් දැනට මඩුව අවටාගත් බිම් කඩද දෙවිනුවර ප්‍රදේශයේ අයකුට අයත්ය. හෙතෙම මේ අසරණ දෙදෙනාට ලෑලි ගැසූ නිවස අටවාගෙන ජීවත් වීමට අවසරය දී ඇත්තේ සිය යහපත් ගති පැවතුම් නිසාවෙනි.

64 හැවිරිදි හේවා කණ්‌ඩම්බිගේ ආරියදාස වසර ගණනක සිට අංශ භාග රෝගයෙන් පීඩා විඳිමින් එක්‌තැන්ව සිsටියි. ඔහු රැක බලා ගනු ලබන්නේ ඔහුගේ වැඩිමහල් සහෝදරිය වන 67 හැවිරිදි හේවා කණ්‌ඩම්බිගේ ලලිතාය. ඇය විවාහකය. ඇයගේ ස්‌වාමි පුරුෂයා මිය ගොස්‌ වසර කිහිපයක්‌ ගතව ඇති අතර ඇයට සිටි දරුවන් තිදෙනාද ඇය විදේශගතව සිටියදී මියගොස්‌ ඇති බව පවසයි. ඇයගේ වැඩිමහල් පුතු 88,89 භීෂණ සමයේදී අතුරුදන් වූ බව පැවසේ.

දෙයියන්ගේද කණින් රිංගන කපු හැත්ත....!!!

කතරගම පඬුරු පෙට්‌ටියට පමණක්‌ නොව පූජා වට්‌ටියටද විගණන වාර්තා තැබීමේ කාලය එළැඹිලා...!!!

 අතීතයේ පටන් සුවිශාල ඓතිහාසික බෞද්ධ පසුබිමකට උරුමකම් කියනු ලබන කාචරගාමය නැතහොත් කතරගම පුද බිම කිසිදු තරාතිරමකින් මෙන්ම ජාති, ආගම්, කුල භේදයකින් තොරව සියලු ජන හදවත් තුළ දේව භක්‌තිය හා විශ්වාසය දිනා ගත් සර්ව ආගමික කේන්ද්‍රස්‌ථානයකි. දුටුගැමුණු රජු, එළාර රජු හා සටනට නික්‌මීමට පෙර තමා මෙම සටනින් ජය ලද හොත් කතරගම දෙවිඳුන් උදෙසා මහා දේවාලයක්‌ ඉදිකරනු ලබන පොරොන්දුව වෙනුවෙන් බිහි වූ රුහුණු කතරගම මහා දේවාලය මේ දක්‌වාම දහස්‌ සංඛ්‍යාත ජනතාව තුළ ජාතික සංහිඳියාවක්‌ ඇති කළාවූ පින් කෙතක්‌ බව සැබෑමය. මෙම උතුම් පූජනීය කතරගම මහා දේවාලයත් ඒ හා බැඳුණු සංස්‌කෘතික හා සම්ප්‍රදායික චාරිත්‍ර වාරිත්‍රයන්ද මේ දක්‌වා රැගෙන ඒමට එදා සිට මහා දේවාලයේ සියලු වගකීම් දැරූ බස්‌නායක නිලමේවරුන් මෙන්ම පාරම්පරික කපු මහතුන්ද ඇප කැප වී කටයුතු කළ ආකාරය ඉතාමත් ප්‍රශංසනීය බව කිව යුතුය.
නමුත් ඉකුත් 22 වැනි දින අභාග්‍ය සම්පන්න ලෙස ඉතිහාසගත නොමැකෙන කැළලක්‌ මෙම ශුද්ධ භූමිය තුළ තැබීම ඉතාමත් පිළිකුල් සහගත බව පළමුවෙන්ම කිව යුතුය.

ඔබගේ අදහස් අපි මහත් සේ අගයමු. නිර්නාමිකව හෝ අදහස් පළ කිරීමට අවස්ථාව ලබා දී තිබෙන්නේ එම නිසා ය. එහෙත්, එය අපහරණය නො කිරීම ඔබ‍ගේ වගකීමකි.